Lars Pos op de Wiskunde Olympiade

dinsdag 18 mei 2021

Zoals velen weten, doet Lars Pos uit atheneum-5 mee met de Wiskunde Olympiade. Dit is een wedstrijd voor leerlingen die wiskunde leuk vinden. (Mocht je dit ook willen, zeg het tegen je wiskundedocent.)

Uit heel Nederland doen leerlingen hier aan mee. Lars was vierde uit zijn jaarlaag bij de landelijke wedstrijd. Dankzij dit resultaat is Lars in een landelijke trainingsgroep gekomen. Uit deze groep zijn vervolgens 10 leerlingen gekozen die Nederland mochten vertegenwoordigen op de BxMO (een internationale wedstrijd tussen België, Nederland en Luxemburg) en hier heeft hij met 16 punten (van de 28) een bronzen medaille gewonnen! Lars maakt nog kans Nederland te mogen vertegenwoordigen op de Internationale Wiskunde Olympiade (IMO). Tijdens een trainingsweek (30 mei t/m 4 juni) worden de 6 leden van het Nederlandse team geselecteerd uit de 11 leerlingen die hiervoor nog in de race zijn.

We duimen voor je, Lars!