Beste ouders/leerlingen,
bij sommige leerlingen werkt Magister en/of het digitale materiaal soms niet thuis. Meestal is een van de onderstaande gevallen het probleem.
Apple en safari
Het kan voorkomen dat mij het maken van opdrachten, binnen het digitale materiaal, de knop nakijken niet actief wordt. In Google Chrome speelt dit probleem niet.
Wij raden aan om Google Chrome als browser te gebruiken, maar ook Edge, Safari of Firefox zou moeten werken. Zorg er voor dat de browsers up to date is.
De animaties van Nectar blijken niet goed te werken in Chrome. Gebruik dus voor Nectar Edge, Safari of Firefox.
Zorg er voor dat de tijd op de device is ingesteld op automatisch. Bij het kleinste tijdverschil kan Magister al niet werken.
Zorg er voor dat je browser pop-ups niet automatisch blokkeert.
Noordhoff zegt daarover:
Wij adviseren om Google Chrome te werken. Hierop werkt het lesmateriaal vaak het beste.
Klik hier om Google Chrome te downloaden.
Cookies instellen
Er zijn tools om te controleren of de cookies van de computer waarop u werkt goed staan ingesteld. Wij adviseren om hiervoor naar de website https://www.whatismybrowser.com te gaan. De volgende opties moeten alledrie op Yes staan:
- is JavaScript enabled?;
- are cookies enabled?;
- are third-Party Cookies enabled?.
Staan de opties niet op Yes volg dan de instructie ‘How to enable’.
(Als de laatste niet op yes staat moet vaak het volgende gebeuren:)
Tot slot, Cookies verwijderen
Als u dit alles heeft gedaan sluit dan de browser af en start even opnieuw op voor je weer inlogt.
Zie Leerlingen - Handleidingen op onze website