Educatief project Kristallnachtherdenking, Stadslyceum

donderdag 5 november 2020

H.N. Werkman Stadslyceum neemt sinds 2018 in de vorm van een educatief project deel aan de Kristallnachtherdenking in de Synagoge aan de Folkingestraat.

De officiële herdenking van zondag 8 november aanstaande gaat niet door. Het educatieve project rond de Kristallnachtherdenking is wel afgerond.

Het resultaat van het project, dat in samenwerking met Stichting Folkingestraat Synagoge en GRID Grafische Museum Groningen werd georganiseerd, kunnen jullie hier zien, lezen en horen.

De vouwposter met gedichten die hier kan worden geüpload, wordt eveneens in een gedrukte versie onder leerlingen, docenten en hopelijk ook via de VVV  een verspreid. Op de poster staan negen gedichten die door leerlingen uit de brugklas zijn geschreven. De poster is vormgegeven door Grafisch Ontwerper Marissa Bloupot maar de voorkant van de poster is ontworpen door Inge de Rooij en Sophie Engels?, twee examenleerlingen uit havo 5.

We hopen dat fragmenten van gedichten binnenkort, net als vorig jaar gebeurde, kunnen worden tentoongesteld in de winkeletalages van de Folkingestraat.

Klik hier om te lezen:

Artikel over de betekenis van de Kristallnachtherdenking

Kijken en luisteren:

Registratie van de voordracht van vier gedichten door de auteurs, allen leerlingen, in de Synagoge.

Lezen en kijken:

Poster, ontworpen door leerlingen, met gedichten van leerlingen