Tweede keuzes niet toelaatbaar

woensdag 23 maart 2022

Kennisgeving geen beschikbare plaatsten eerste leerjaar 2022/2023 Stadslyceum en niet loten aanmeldingen tweede voorkeur H.N. Werkman Stadslyceum:

Dit bericht geldt voor u als u en uw kind bij de aanmelding voor een middelbare school 2022/2023 kenbaar hebben gemaakt onze school, het H.N. Werkman Stadslyceum, als tweede-voorkeurschool te hebben.

Wellicht hebt u inmiddels vernomen dat onze school meer aanmeldingen eerste voorkeur heeft dan dat er plaatsen zijn komend schooljaar en dat we met alle eerste-voorkeur aangemelde leerlingen moeten loten voor de afdelingen atheneum en lyceum. Daarnaast zijn alle beschikbare plaatsen voor de afdelingen havo en atheneum/havo gevuld met eerste-voorkeuraanmeldingen. Dit betekent dat er op onze school komend schooljaar geen enkele beschikbare plaats meer is voor het eerste leerjaar en dat er een wachtlijst uitgelote aanmeldingen eerste voorkeur zal zijn na loting. Daarmee is er geen reden meer tot loting met de groep tweede-voorkeuraanmeldingen voor het H.N. Werkman Stadslyceum. We loten dus voor alle afdelingen niet met de leerlingen die het Stadslyceum als tweede keuze hebben opgegeven.

We hopen natuurlijk dat uw kind geplaatst wordt op de school van eerste keuze en danken u in het ook in onze school gestelde vertrouwen.